Friday, August 22, 2008

HUJAH MENGAPA MANIFESTO PKR UNTUK MENGHAPUSKAN RASUAH adalah satu JANJI KOSONG

HUJAH MENGAPA MANIFESTO PKR UNTUK MENGHAPUSKAN RASUAH adalah satu JANJI KOSONG
Pada 19 Ogos 2008, beliau membawa cerita dongeng ala cerita P Ramlee bahawa “seorang saudagar Arab kaya raya kenalannya akan datang ke sini, sebaik sahaja ia berjaya mengambil alih Putrajaya dengan membawa sebanyak RM 10 bilion untuk ditaburkan di sini (Permatang Pauh)”. Bukankah ini rancangan suapan terang-terangan. Bagaimana mungkin beliau akan memperjuangkan pembasmian rasuah, apabila amalannya sendiri sudah disulami janji-janji berbau SOGOKAN.
Walaubagaimana pun, menilai cerita saudagar Arab ini dari sudut lain, mengapa sekarang baru beliau mahu lakukan ini walaupun sudah 10 tahun PKR mewakili Permatang Pauh. Mengapa beliau tidak lakukan perkara ini semasa isterinya masih menjadi ahli Parlimen di sini? Ini membuktikan bahawa Anwar tidak pernah percaya kepada sesiapa termasuk isterinya Wan Azizah.
Seperkara lagi, mengapa RM 10 bilion ini dijangka Anwaria boleh menggelapkan hati rakyat di sini, apakah selama ini di Malaysia tiada pembangunan? Apakah di Malaysia selama ini ada kebuluran? Apa kah di Malaysia ini selama ini ada peperangan? Apakah RM 10 bilion ini berbanding RM 300 bilion (please check??) peruntukan Rancangan Malaysia Ke 9? Kerajaan Persekutuan menyalur semula wang kepada rakyat tanpa mengira kaum bukan melalui program Menabur Wang Kertas, tetapi melalui pelaksanaan rancangan pembangunan infrastruktur, pembangunan modal insan, pembangunan teknologi, pembangunan ekonomi, dan pembangunan sahsiah yang tersusun, berstruktur, adil lagi saksama. 50 tahun amalan ini berterusan, 50 tahun pembangunan negara dilaksanakan melalui saluran yang sah lagi berhemah, apakah jaminan taburan wang kertas yang belum tentu MAPAN mampu membeli sokongan terutama rakyat Permatang Pauh. Kedaulatan negara mesti dijunjung.